Oldalak

2017. április 3., hétfő

Google alkalmazások

1. Google Naptár: az alkalmazás nevéből adódóan ezt leginkább a különböző határidők betartására, a többféle feladat átláthatóbb megszervezésére, számontartására célszerű használni. Például jelezheti a diák magának, hogy mikor lesz egy adott tantárgyból felelés, dolgozat vagy témazáró, de ha csoportmunkában dolgoznak többen együtt, akkor egy esemény napjának és időpontjának megadásával jelezhetik a munka eredményének bemutatását, illetve arra meghívhatják egymást, de akár másokat is.

2. Google Drive: bármilyen munkát is végez(nek) az adott diák(ok), erre a felületre feltölthetik akár maguknak, akár mások számára is az elkészült anyagokat, handoutokat, mellékleteket. Így bármikor elérhető és visszakereshető lesz, tehát akár egy dolgozat vagy vizsga előtt is tudnak belőle készülni.

3. Google Rajzok: ha valakinek egy kreatívabb feladatot kell megoldania, de a művészi vénája és a rajztehetsége nem az igazi, akkor ez a program az ő dolgát is megkönnyíti. Célszerűen rajz és vizuális kultúra órára a legérdemesebb használni, de ennél sokkal szélesebb körben is alkalmazható, ha valaki mondjuk alakzatokat, a matematikában tanult testeket, idomokat (gömb, henger, kúp, kocka stb.) akarja megrajzolni.

4. Google Térkép: földrajzórán ha nincs kéznél atlasz, de van internetkapcsolat, akkor ez az alkalmazás kész főnyeremény. Városok, települések, országok, tavak, folyók stb. pontos és gyors meghatározására kiváló, de a mindennapi életben is hasznos lehet, ha az ember egy ismeretlen terepre téved, ahol nehezen tájékozódik és nem akar eltévedni.

5. Google Űrlapok: felmérések, kérdőívek, kérdések és válaszok, mindez egy helyen! Ha az ember valamilyen kutatást végez (pl. szakdolgozatot ír), amihez kortársak vagy bizonyos szakma, munkakör betöltőinek véleménye, tapasztalata is szükséges, akkor remek reprezentatívnak tűnő adatok nyerhetőek ilyen módon viszonylag könnyen és gyorsan. Ehhez persze elengedhetetlen, hogy sokan kitöltsék és őszinte válaszokat jelöljenek meg a feltett kérdésekre. Egy közoktatási intézményben is használható természetesen, ha mondjuk a diákok véleményére kíváncsiak valaminek kapcsán (hová menjenek kirándulni, mit látnának szívesen a büfében stb.), de a szülők véleménye is kikérhető ilyen módon, ami végső soron a tanulók érdekét, jobb körülményeit szolgálhatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése